Saturday, October 16, 2010

Ketua Penumpas Hongsa

The path that I must take
That make me face the truth
How could I turn back?
When this is what my heart chose
I might lose something in exchange
No matter how tired I am
But i will let my heart show me the way
don't be scared
though u might walk alone
though what u hope
is far away
trust in me 
be firm forever
for a greater goal
walk on with confidence
walk down the path u must take
prepare to meet anything
Just don't hope or despair
though you heart might hurt
No matter how hard it is
strike your heart towards your goal
we'll be together at the end



Lagu ni saya cilok dari animasi Jumbo, si Gajah Biru
Best citanya...
Pasal gajah yang dilantik sebagai Ketua Penumpas dalam peperangan, tp kerana isteri dan anak2nya dalam kesusahan kerana telah ditangkap oleh tentera musuh yang sedang mereka lawan tu pon, dia telah meninggalkan medan perang yang hukumannya ialah bunuh. Mereka beroleh kejayaan dgn pertolongan Jumbo, tp Raja tetap ingin menjatuhkan hukum bunuh pada Jumbo
Apakah kesudahan cerita ini?
Tengok la sendiri cerita yang membawa mesej kekeluargaan, taat setia kepada raja dan negara.

0 iigusa:

Blog Widget by LinkWithin

Blogger template 'YellowFlower' by Ourblogtemplates.com 2008